category big

A zeller különösen télen hasznos a konyhában. Kevés kalória, sok rost, sokféle vitamin és ásványi anyag. Nem csak levesbe jó. L. még zellerkrémleves, kapros zellerkrém, tepsis krumpli idényzöldségekkell

Ez most tényleg borult, de az íze pazar. Az eredeti francia receptet kicsit módosítottuk, a tésztájába diót és fahéjat is tettünk, cukorból, zsiradékból meg kevesebbet. Ha a vaj helyett növényi zsiradékkal és tojás nélkül sütjük, akkor abszolút "húsmentes". L. még pikáns almaszósz, meggyes mákos, morzsás szilvás, bögrés biosüti

A rostos, vitamindús zöldbab fokhagymával párolva salátaként, de önálló köretként csicseri- vagy diófasírttal is megállja a helyét, és pillanatok alatt elkészül. L. még zöldbableves, ötféle kelsaláta, saláták és zöldségkrémek

A sokféleképpen ízesíthető diófasírt kiváló fehérjeforrás. Omega-3 zsírsavban gazdag, tápláló olajos magja egész évben hozzáférhető hazai termény. L. még cukkinikrém és morzsás szilvás, diós lencsekrém, töltött paprika másképp, csokidió

Nagyi morzsás szilvás sütije örök kedvenc. Szilvaérés idején, akár lekvárbefőzés mellett is érdemes nekilátni, gyorsan elkészül. A családi receptet kicsit megreformáltuk, egyszerűbb (szerintünk finomabb) és kevésbé kalóriadús lett. Némi állati fehérje van benne. L. meggyes mákos, borított almás, bögrés biosüti, csokidió, almás palacsinta

A cukkinikrém üvegbe zárva tavaszig kitartóan várja, hogy változatossá tegyük vele a tél végére unalmasan egyhangúvá váló étrendünket. Darált dióval sűrítve az igazi. L. még cukkinis metélt, diófasírt, cukkinileves, lecsó másképp

Könnyű mákos liszt nélkül. Hús ugyan nincs, de állati fehérje van benne. A receptet Bodzsár Monika klubtag küldte be. Köszönjük. L. még morzsás szilvás, borított almás, bögrés biosüti

Friss zöldsalátákból, zöldségekből, gyümölcsökből bátran fűszerezve bármikor készíthetünk egészséges, gyors salátákat - színesíti étrendünket. L. még toszkán kenyérsaláta, borsók gyöngye, kelbimbósaláta stb.

Könnyű és gyors reggeli, vacsora - kínálhatjuk hasábokra vágott nyers idényzöldségekkel, pitával, pirított kenyérrel. Szendvicsbe kenve egészségesebb és olcsóbb tízórai, uzsonna, mint a sonka vagy a sajt.

A padlizsán (Erdélyben vinete, vinetta) remek rostforrás, karbantartja az emésztő- és a keringési rendszert. Reggelire, vacsorára, szendvicsbe is remek. L. még török padlizsánsaláta, padlizsános penne, kuszkusz sült padlizsánnal, padlizsános csicserikrém