category big

Tesztek

Online kitölthető tesztek a húsfogyasztásról, és mindarról, amit érint a hús túlzott fogyasztása: teszt az idényterményekről, az élelmiszercímkékről, az éghajlatváltozásról, a biológiai sokféleségről, a komposztálásról…


    Címketeszt

    Hát ez meg mi a csudát jelent?

    Az élelmiszereken sokféle felirat, címke tájékoztatja a vásárlót arról, hogy mit is vásárolt. Még mindig kevesen keressük a címkét, kevesen vásárolunk tudatosan.

    12+1 címke – melyiket ismered, melyikre érdemes figyelni?

    Húsevés teszt

    A fejlett országokban egyre kevesebb az állattartó, mégis egyre több a haszonállat. A hús ennek ellenére drágul, pedig az ára nem tartalmazza előállításának valódi költségeit. Vajon ha a húst a valódi áráért kínálnák, akkor is ennyit termelnénk és fogyasztanánk?

    Az étrend már nem magánügy. Hatalmas mennyiségű erőforrást fogyaszt a tányérunkra kerülő élelmiszer előállítása.

    Idénytermény totó

    Idényterménynek számít, ami a hazai éghajlati körülmények között szabadföldben (nem fólia alatt vagy üvegházban) megterem, és termését csak akkor fogyasztjuk, amikor szezonja van. Ilyenkor a legolcsóbb, mert sok van belőle, nagy a választéka, és ekkor érdemes vásárolni, enni és télire házilag eltenni, hagyományos módon hosszan tárolni. A természetes körülmények között a szabadban termelt zöldségben, gyümölcsben több a tápanyag, a vitamin. A távoli országokból importált termést ugyanis gyakran éretlenül szedik le, mondván „úgyis megérik majd a hosszú út alatt” (miközben tápanyag- és vitamintartalmát saját érlelésére feléli). A gyakran több ezer kilométerről importált termények szállításának nagy az éghajlatot károsító szén-dioxid-lábnyoma. Egyszóval érdemes 50 km-es diétát tartani. Ne a kalóriákat csökkentsd, hanem a kilométereket. Vásárolj helyi termelőtől, vagy termelj magad.

    Étrendünk 18%-a legyen zöldség, 13%-a gyümölcs, együnk naponta legalább 50-80 dkg-ot, és az értékes magvak rendszeres, mértékletes fogyasztása (napi 4-5 dkg) is legyen étrendünk része.